Forum

Läste detta i ett forum som en pappa hade skrivit...

Är jag orättvist försiktig? Jag är givetvis inte felfri men satsar på förtänksamhet emot ånger. Min fru har utländska rötter och är inte lika försiktig med hem och familj som jag är. Hon är enda barnet och uppväxt i lgh vilket kan förklara en del, hemma hade hon ex. golv av gråträ fd parkett, här har hon släpat möbler så jag fått djupa repor i min fina, det är en bagatell men väl synlig. Liksom snöskottning på bilen som blev repig. Nyligen flyttade jag en kyl med en pirra och sa det, hon flyttade med hasning och golvet blev repigt. Inte så kul när man köpt hus. Ett barn lämnades på skötbordet och ramlade ner, senare lämnade hon och hennes familj förskärare framme flera ggr som barnet fick fatt i. Vi har avtal om att bara prata svenska om jag vill, istället pratar hon sitt hemspråk och barnet som är 5 kan dålig svenska. Efter den senaste repan när jag begärt förtänksamhet, vaknade jag till brandrök i huset och skrikande barn inne, frun hade lämnat dem och eldade ½ meter från husväggen som är putsat trä. Hur farligt det var vet jag inte men det ska vara 5 meter och hon är en olycksfågel. Idag höll minsta barnet på att kvävas av kex i fel storlek från mamma, på kvällen åkte bebben ner från ett skåp när mamma satt bredvid. Jag har alltid mindre kexbitar och håller koll vid skåpet. Det känns nära slutet tills jag hittar någon bättre, eller brukar det vara såhär?



Själv tycker jag hon verkar helt respektlös!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0